Monday, June 26, 2006

Skje


Jeg våknet idag til et vær som lokket av både genser og t-skjorte. Lykkelig! Sommeren har kommet.
Kristoffer var ikke mer enn åtte siffer unna, og en avtale om prince-is på bon appetit ble gyldig inngått. Han holdt sin del av avtalen, og isen ble kjøpt. Det som irriterer meg er altså ikke Kristoffer sin håndtering. Det er isen. Det vil si, det er skjeen.

For med på kjøpet av en middels stor prince-is med strø får jeg altså med en liten rød plastskje. Uten å tenke over det begynner jeg å grave meg ned i den kalde massen som fyller vaffelkjeksen. Det er først halveis det slår meg at jeg har suttet på denne unødvendige biten av plast.
Gjør skjeen isen lettere å spise? Nei. Blir isen bedre av dette redskapet? Nei, tvert om. Som førsmak til hver eneste bit av denne sukrete herligheten lades munnen opp med smaken av plast. Skuffende og unødvendig.

Hvem kan med hånden på hjerte si at denne unedbrytbare tingesten har en nyttig funksjon med softis? Hvem fant på å helt ukritisk dele ut plastpinner til enhver idiot som bruker 27 kroner på å kjøle ned hodet?

Mitt budskap til dere lesere er enkelt; tenk gjennom om du virkelig har lyst på denne ekstra klumpen med boss før den hemmer din sommeropplevelse.

7 Comments:

At 11:47 AM, Blogger HeiaVincent said...

Urutinert!

 
At 5:19 PM, Anonymous Anonymous said...

... smaken av plast?

jeg er blasert

 
At 5:29 AM, Blogger Kjersti said...

eg e så enig; eg hater å få skjei med. ka skal eg EGENTLIG med den?

 
At 3:25 PM, Blogger loketing said...

Is med kjeks skal så klart nytes uten skje, men vil man ha den i beger, trenger man skje. Fordelen med beger er bl.a. at man kan ha strø over og under isen. Fordelen med kjeks er at den er forbasket god, hvis den er godt laget.

Selv er jeg en beger-person, men det er egentlig fordi kjeksen som regel smaker hest. Så sånn er det.

 
At 4:16 PM, Blogger Marius said...

Lasse, jeg rolig overser din kommentar.

Morten: jeg er en soleklar kjeks-person. Ikke fordi kjeksen smaker bedre eller noe sånt. Men det er ikke mye tøft å velge beger. Isen er da med ett lagt i et fundament med plastmasse.
Mennesker som velger beger er mindre interesange mennesker enn dem som velger kjeks.

Mensom nevnt, selv kaster jeg hele kjeksen etter bruk.

 
At 9:17 AM, Blogger Simon said...

beger-person = bøger-person

 
At 3:21 PM, Anonymous Anonymous said...

Where did you find it? Interesting read »

 

Post a Comment

<< Home